viernes, 11 de abril de 2008

Anàlisi del paper del llenguatge audiovisual i les TIC en el currículum.

******************

Real Decret 1630/2006, de 29 de desembre, pel que s’estableixen els ensenyament mínims del segon cicle d’Educació Infantil. (BOE núm. 4, dijous 4 de gener de 2007)

En el Real Decret trobem algunes al·lusions a la utilització de les noves tecnologies en l’aula d’Infantil. Com és el bloc 2 referit a l’àrea de Comunicació i Representació, llenguatge audiovisual y tecnologies de la informació i la comunicació.

En aquest bloc, segons el currículum, s’inicia als nens en l’ús dels diferents instruments tecnològics, apropament a produccions audiovisuals, diferenciació de la realitat i la ficció i la presa de consciència de l’ús moderat de les noves tecnologies. . Com podem veure en aquest bloc està clarament parlant de les TIC a l’aula.

Però, encara que no es tornin a utilitzar les paraules TIC o noves tecnologies en la resta del currículum si que es pot donar com a suposat o, almenys, trobar-li una certa relació amb aquest conceptes amb les altres àrees de coneixements que es trobem al currículum.

Per exemple, quan en l’àrea de Coneixement de sí mateix i autonomia personal, al bloc 2 i 3 si que podríem introduir l’ús de les TIC, ja que tracta sobre el joc i el moviment i l’activitat i la vida quotidiana. Aquest dos blocs fan referència a una part d’una vida de l’aula en la que sí es poden utilitzar les noves tecnologies per a afavorir el desenvolupament dels nens i nenes, i que es poden trobar molt fàcilment fóra de l’escola en la vida de cada dia.

També podem utilitzar les TIC en els blocs dos i tres de l’àrea de Coneixement de l’entorn, en aquest cas podem, mitjançant l’ordinador i la xarxa buscar paisatges, èssers vius que viuen en diferents hàbitats i podem conèixer també, altres cultures del món.

En definitiva, encara que al currículum només hi ha un apartat que fa referència a l’ús de les TIC , podem utilitzar les noves tecnologies en qualsevol altra àrea de coneixement i no només en la de Llenguatge: comunicació i representació. Ja que aquestes eines ens aporten una visió molt més ampla més enllà del que puguem tenir a l’aula.



*********************

No hay comentarios: